Yılbaşı ve Bazı Kutlama Günlerinin Önemi ve Önemsizliği ile Nedenleri Üzerine .

Bana göre Yılbaşı Eğlenmek için bir bahanedir . Bir Yıl 'ın , zaman diliminin kutlanması saçmadır . Zaman işte , neyini kutlayacaksın ki  , geçip gidiyor . Maksat eğlenmek için bahane olsun . TV programları , Milli piyango (Ben milli piyango değil ,milli Kumar diyen Yaşar Nuri Öztürk hocaya katılıyorum ) Milli Kumar gecesi . Parti , eğlence . Mesele bu .  Milli  Piyango Neden kumar ? Şans oyunu diye masumlaştırmaya çalışılsa da , Mantık dairesinde düşündüğümüzde , bunun rulet ,barbut, ve benzeri ,ortaya para konan diğer şans oyunlarından farkı yoktur . milyonlarca insan ortaya bir para koyuyor ,ve bir kaç kişi dünya kadar parayı cebine atıyor .  Bunları söyleyen ben ile , geçen sene milli piyango bileti almış olan kişi aynı . Bu değişimin en büyük payı Yaşar Nuri hocadır . Çoğu görüşüne katılır , saygı duyarım . Ve mantığa saygı duyar , çerçevesinden çıkmamaya özen gösteririm.  Kumar kötü  bir şeydir . Parası uğursuz ve hayırsızdır ,bereketsizdir ,kirlidir. Bu sebeple de kazanmakta anlamsızdır . Ve genelde kaybedersin zaten . Konu biraz özünden saptı :)  Ama , dönelim gereksiz kutlama günlerine .2. sıra da , ecnebilerin deyimi ile , Happy Valentine var.
 ..............
2.Sevgililer günü . Bunu çok salak  buluyorum . Kapitalizmin en büyük icatlarından biri . Bunu ne bok yemeye bir gün kutluyorsunuz arkadaş , her gün öpüşerek , oynaşarak veya sırnaşarak kutlayın . Veya kutlamayın . Sevgili olmak çok mu özel bir durum ? Gazi mi oldun , şehit mi ? Özellik nerede?  aaa .. biz sevgiliyiz ,bunu kutlamalıyız . Çok saçma ve gereksiz . Ulan zaten her öpüştüğünde , veya yakınlık kurduğun eylemlerde kutluyorsun otomatikman . Dingo . Ayrıca şu açıdan da bakmak lazım , Her kes sokakta sarmaş dolaş gezip ,pişmiş kelle hesabı sırıtırken , yalnız kişiler buna çok sinir olabilir , incinebilir . Bu durum Vedat Milor'un , TV de dolmaları ,kebapları götürüp ımmmhhh... demesi veya ramazan ayındaki ,  sucuk reklamları ile aynı kefeye giriyor . İlkokulda ayıp olur diye ,beslenme çantasına muz koymayan bir neslin evlatları değilmiydik biz ?  Ne oldu o hoşgörüye ? Nerede kaldı o ince tasavvur ? :)    İşin gırgırına kaçtım biraz ama , düşüncelerim bu yönde .

...........
3.Doğum günleri . Bana bu da biraz  saçma geliyor . Sana yaşlandığını ,yılların su gibi geçtiğini hatırlatan bir günü  niye kutlarsın, niye alkışlarsın  anlamam . Doğum günü dediğin bir yaşa kadar olmalı . Mesela 20 . Ha ..  belli önemi olan bir kimsesindir , başkaları sana sürpriz yapar ,bir araya gelme ,eğlenme bahanesi adına olabilir . Ama bunlar çok abartılmaması gereken konular  . İnsan kendi doğum gününü kutlamamalı . İyi ki doğdum denmez zaten (Tiki kızlar hariç)  Bunun dışında doğum günü kutlanabilir . Çok katı bakmıyorum ama abartmıyor ve pek fazla önem arz etmiyorum da . Birini seviyorsan ve senin için çok özel ve değerliyse , zaten  bunu bir gün değil ,bir çok gün ona hissettirmelisin .

Yorumlar